donderdag 3 maart 2016

Pepers en paprika's....verspenen eerste plantjes

Gisteravond een begin gemaakt met het verspenen van pepers en paprika's die inmiddels meerdere "echte" blaadjes hebben.

Hier een foto van de verwarmde propagator met alle plantjes...

Zoals je kunt zien zijn er een aantal plantjes die erg lang en ielig zijn... Grappig dat dit altijd de Annuums zijn...die hoeven niet zoveel warmte als de Chinense of de Baccatums... maar ja.. Ze zitten nu eenmal bij elkaar in de propagator. Misschien had ik ze wat eerder moeten verspenen, maar dat lukte me niet eerder.
Mijn oplossing hiervoor is; zo diep mogelijk in P9 potjes zetten en wanneer ze in mei een keer de grond in mogen, plant ik ze gewoon nogmaals wat dieper in de grond. Gaat tot nu toe elk jaar goed en heb mooie sterke planten met veel opbrengst;-)

Dit zijn de verspeende soorten;

Pepers;
- Aji Amarillo
- Pimienta da Neyde
- Jalapeno Mix
- Turkisch cayenne
- Cayenne long purple
- Cap 220
- Numex Pinata
- Turuncu Spiral
- Jalapeno Chimicheca
- Thai Yellow

Paprika's
- Toreador
- Golden treasure
- Sweet lilac bell
- Doe hill
- Orange bell
- Marconi Golden

Hieronder een foto met de eerste 24 P9 potjes met pepers en paprika's. Van een aantal soorten heb ik meerdere plantjes bij elkaar gezet. Ben benieuwd hoe dat straks gaat worden als ze tzt de kas in kunnen. In verband met ruimtegebrek komt me dit beter uit.

pepers en parika's in P9 potjes
 
Cap 220;-)


In de propagator zitten nu nog de volgende pepers en paprika's;

Pepers;
- Cayenne Violet
- Cayenne Ring of fire
- Cap 220
- Aji Dulce Amarillo
- Aji Dulces del Pais
- Aji Panca
- onbekend
( helaas was ik zo slim om iets te zaaien op de plek van de Serrano Purple (die niet is opgekomen) en ik heb het kaartje niet aangepast... nu weet ik niet of er een peper of een paprika in zit.. dat wordt dus een verrassing)

Paprika's;
- Cubanelle
- Chocolate Bell
- Red Cheese

Zodra deze overgezet worden naar P9 potjes ga ik de tomaten zaaien. Ik denk dat ik hiermee nog wel 2 weekjes kan wachten;-)
Natuurlijk heb ik inmiddels al wel een selectie gemaakt van de tomaten die ik wil zaaien. Nu ik een "grote" kas heb, wil ik ook wat vlees tomaten proberen. Tot nu toe heb ik alleen nog maar coctail en cherry tomaten gehad in potten achter het huis. Hopelijk gaat dit in de kas helemaal goed komen, maar voor de zekerheid toch wat cherry en cocktail tomaten uitgezocht... voor thuis in een pot. Hahaha...

Volgende update zal binnenkort komen. Tot dan.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten